كاربرد اشاره گرها ( POINTERs )

آموزش برنامه نويسي به زبان C ++ ...
| C ++ |
كاربرد اشاره گرها ( POINTERs )
سئوال :چگونه ميشود به تعداد نامحدود و تا زماني كه كاربر اطلاعات وارد ميكند داده دريافت كرد ، زيرا در آرايه ها و يا ساختمانها ما محدوديت در تعريف تعداد آرايه داريم ...
پاسخ : شما ميتوانيد از تركيب ساختمانها و آرايه ها به همراه اشاره گرها استفاده كنيد ...
به اين شكل كه در ساختمان داده متغييري براي ذخيره آدرس خانه بعدي قرار دهيد و در هر بار دريافت اطلاعات در ساختمان داده طراحي شده آدرس خانه بعدي را نيز ذخيره كنيد ...
struct student *next ;
نكته : اگر دريافت اطلاعات در خانه اي به پايان برسد آدرس آن خانه مساوي مقدار NULL خواهد بود ...
p->next=NULL ;
براي حذف يك داده ديگر لازم نيست تمامي داده ها از ابتدا خوانده شود و داده مورد نظر حذف شود بلكه كافيست كه خانه قبل داده مورد نظر به خانه بعد از داده مورد نظر اشاره كند و حافظه اختصاص داده شده به داده مورد نظر را به سيستم بازگردانيم ...
براي بازديد و دانلود فايل برنامه مورد نظر
برنامه با استفاده از دستورات :
NULL , malloc ( sizeof ), STRUCT , COUT , CIN , DO WHILE (), IF ()
و اشاره گرها طراحي شده است .
با تشكر از استاد:ربيعي





نظرات:


متن امنیتی

گزارش تخلف
بعدی